26 de juliol, 2013

Istanbul, quarta part

Dimarts es va despertar plujós i fresc, un dia ideal per poder visitar, a la fi, la meravellosa basílica de Santa Sofia i la mesquita blava. 

El museu d'Aya Sofya, que va ser una antiga basilica bizantina feta construir per l'empeador Justinià I al segle VI, i convertida a mesquita per Mehmet el Conqueridor al segle XV. El 1935, va ser declarada museu per Atatürk.
Perdoneu l'allau d'imatges, però és molt difícil aconseguir captar en imatges les bellesa de l'interior de Santa Sofia.





















La mesquita de Sultanahmet (la mesquita blava), deu el seu nom als mosaics blaus que la decoren per dintre. Jo vaig tenir la mateixa sensació que tinc cada cop que visito com a turista un gran temple: que estic faltant al respecte a la gent que hi està resant. Així que vaig fer una volta ràpida i vaig sortir per admirar els minarets i les cúpules.







El dimarts era el nostre últim dia a Istanbul, així que, abans d'anar a l'aeroport vam gastar les últimes lires que ens quedaven a un petit bazaar (el basar Arasta) que teníem molt a prop de l'hotel, just a darrere de la mesquita blava.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada