18 de març, 2013

Tanzània, setena part

L'últim dia de safari estava reservat pel Parc Nacional del Llac Manyara, a on diuen que es poden veure lleons pujats als arbres (nosaltres no vam tenir sort), abans de retornar cap a Arusha.

El primer tram del parc és bosc i plovia, cosa que ens va agradar ja que era un canvi després de 4 dies de sabana.

Quan visites llocs naturals on hi ha fauna salvatge s'ha de vigilar molt de no interferir amb el comportament natural dels animals, deixant la mínima petjada al teu darrere.

A una vora del camí, refugiant-se de la pluja, uns papions (Papio anubis) passaven l'estona fent-se grooming, menjant  i jugant (els més petits). Era un grup gran, on es podia observar perfectament l'estructura social de l'espècie. El mascle dominant seia en el lloc més elevat, controlant-ho tot i rodejat de les femelles (amb les seves cries) que ocupen les posicions més altes a la jerarquia. A prop, però guardant les distàncies adequades, la resta de mascles i femelles (amb les cries) del grup.

presentació de submissió al mascle alfa

Un cop s'arriba al llac Manyara, hi ha una zona on es pot baixar del cotxe i anar a peu fins al llac. Així es poden observar els flamencs de ben a prop. També es pot fer una excursió al llac amb bicicleta, però la pluja va descartar aquesta opció en el nostre cas, ja que el camí es torna un fangar quan plou.

De camí a Arusha, vam fer una parada per comprar regals. Jo vaig comprar una manta masai de llana amb la que pensava fer uns coixins (que tinc a mig fer).

L'última nit a Arusha la vam passar a l'hotel Outpost (que recomano mooolt!), que té restaurant, piscina i uns jardins plens de flors, i on vam poder fer el primer àpat "normal" i vaig poder prendre un cafè amb llet. Després de 10 dies de cafè soluble, va ser com caviar.

A partir de l'endemà, ens dividiríem. Una cap a Zanzíbar a fer submarinisme, un altre cap a Gombe a conéixer els ximpanzés de la Jane Goodall i els dos que faltem teníem un dia lliure abans de tornar a Barcelona que vam emprar en anar al Parc Nacional del Kilimanjaro, per saludar a la muntanya i fer un petit trekking (com explico una mica aquí).

el Kilimanjaro

p.d: Ja fa tres anys del viatge a Tanzània (!). Tot i que prenc apunts dels viatges que faig, la memòria em pot haver fet alguna mala passada. Espero no haver escrit cap disbarat (sobretot quant a identificació d'espècies). Si veieu algun error, no dubteu en dir-m'ho i el corregiré :)